"Žaibo Rato" klubo forumas

OPEL automobilių gerbėjai
Dabar yra 2021-09-28 10:01

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Forumo taisyklės


Prieš kurdami naują temą/pranešimą, susipažinkite su forumo taisyklėmis



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 14 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Opel Istorija
StandartinėParašytas: 2008-05-12 23:13 
Atsijungęs
Patyręs(-usi) opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2006-08-03 13:23
Pranešimai: 2002
Miestas: Vilnius/Lentvaris
OPEL Istorija trumpai.

1862m. Sausio 21d, Adamas Opelis įkuria Adam Opel AG,iš pradžių firma gamino siuvamąsias mašinas.

1884m. Pradedama dviračių gamyba. Įkūrėjo sūnūs išpopuliarina dviračių sportą Vokietijoje, ir labai greitai Opel tampa didžiausiu ir žinomiausiu dviračių gamintoju.

1890m. Opel pradeda į savo dviračius montuoti pneumatines Dunlop padangas.

1895m. Rugsėjo 8d. miršta firmos įkurėjas, palikdamas savo penkiems sūnums klestinčią firmą.

1899m. Opel pasirašo sutartį su Friedrichu Lutzmannu,ir gauna licenciją gaminti automobilius pagal jo konstrukciją. Automobilis buvo nesėkmingas, atsisakoma jo gamybos.

1901m. Opel pasirašo sutartį su prancūzų firma Darraq,kad galėtų gaminti automobilius pagal jų licenzija. Tai atneša Opel sėkmę.

1902m. Pristatomas pirmas Opel sukurtas automobilis 10/12hp modelis su nauju 2 cilindrų varikliu, pagamintu kartu su vandens pompa. Maksimalus greitis 45km/h

1906m. Baigėsi kontraktas su Darraq, Opel atidaro gamyklą Berlyne, pagamintas tūkstantasis Opel automobilis.

1907m. Opel pergalė prestižinėse lenktynėse kaizerio Wilhelmo prizui laimėti. Pakyla firmos prestižas

1909m. 4/8hp modelio,su 4 cilindrų varikliu, žinomo kaip „Daktaro automobilis“ (Doktorwagen) pristatymas. Opel žengė žingsnį „plačios auditorijos“ link.

1912m. Pagaminta 10000 Opel automobilių. Nustatomas standartinis darbo valandų skaičius (55,5valandos per savaitė) ir užmokestis (36 pfeningai per valandą)

1914m. Opel tampa didžiausiu automobilių gamintoju Vokietijoje, parduota 3335 automobiliai.. Tais pačiais metais Opel pristatė rekordus mušantį lenktyninį automobilį, sukurta 1913m. Grand Prix laimėjusio kito Opel modelio bazės. Naujasis automobilis turėjo 12,3litro, 4cilindrų, 16vožtuvų, 260AG variklį. Tai buvo didžiausias Opel išleistas variklis.

1924m. Pasisėmus žinių iš JAV automobilių gamintojų, skiriama milijonas markių gamyklos ir automobilių gamybai modernizavimui. Įrengiamas pirmasis konvejeris.

1928m. Kompanija užima 37.5% rinkos ir yra pardavusi 42 771 vienetų. Opel tampa didžiausiu automobilių gamintoju Vokietijoje. Fricas Opelis, bandomuoju Opel RAK II automobiliu su reaktyviniu varikliu pasiekia naują greičio rekordą. 238km/h.

1929m. Amerikiečių General Motors(GM) įsigyja 80% Opel akcijų.

1931m. GM įsigyja likusius 20% Opel akcijų. Firmoje tuo metu dirba 13 000 darbuotojų, pagaminama 500 automobilių ir 6000 dviračių per dieną.

1935m. Opel pirmasis vokiečių gamintojas kasmet pagaminantis 100 000 automobilių per metus. Naujasis P4 modelis kainuoja 1650markių, vėliau kaina sumažinama iki 1450markių. Pagal kainą šis modelis neturėjo konkurentų. Būtent dėka šio modelio Hitleriui kilo mintis sukurti liaudies automobilį.

1936m. Pradžioje nuo konvejerio nurieda visiškai naujas Olympia modelis. Pagaminus 120 923 automobilius Opelis tampa didžiausiu gamintoju Europoje.

1937m. Opel nutraukia dviračių gamybą. Iš Brandenburgo gamyklos išrieda pirmieji legendiniai Opel Blitz sunkvežimiai.

1940m. Opel pagamina milijoninį automobilį. Spalio mėn.nutraukiama civilinių automobilių gamybą. Visa gamyba skiriama karo reikmėms.

1942m. General Motors, nurašo Opel kaip visišką praradimą, įvertindama firmą 34 980 024 doleriais.

1944m. Rugpjūčio mėn. sąjungininkų aviacija, sunaikina Russelshaimo ir Brandenburgo Opel gamyklas.

1945m. Sovietų sąjunga išsiveža iš Opel gamyklų viską, kas dar liko po bombardavimų. Brėžinius, dokumentus, įrankius, stakles. Paskutiniai pakrauti traukiniai išvažiuoja 1946m liepos pabaigoje.

1946m. Pro pusiau atstatytos Russelshaimo gamyklos vartus išvažiuoja pirmasis pokarinis Opel – 1,5tonos Blitz sunkvežimis.

1947-48m.Pradedami gaminti lengvieji automobiliai. Kapitan, Olympia.

1950m. Visiškai baigta atstatyti Russelshaimo gamykla.

1956m. pagaminamas 2-milijoninis Opel automobilis.

1962m. Opel švenčia 100 metų jubiliejų, Ta proga atidaroma gamykla Bochume.

1966m. Pagaminta milijonas Kadett modelio automobilių. Atidaromas bandymų centras Dudenhofene ir dalių gamykla Kaiserslauterne.

1969m. Opel į Kapitan,Admiral ir Diplomat modelius pradeda montuoti variklius su pilnu įpurškimu, 2,8 litro darbinio tūrio.

1971m. Opel ižengia į Aziją.

1972m. Opel vėl tampa didžiausiu gamintoju Vokietijoje ir užima 20.4% pardavimų rinkos.

1973m. rugpjūčio mėn., pagaminus 103 463 vienetus, nutraukiama GT gamyba.

1979m. Žengiamas ryžtingas žingsnis ir pagaminamas pirmasis automobilis su priekiniais varančiaisiais ratais– tai buvo Kadett D.

1982m. Pastatyta nauja Opel gamykla Ispanijoje, Zaragosos miestelyje. Joje pradedamas gaminti visiškai naujas Corsa modelis. Naujoji Opel Ascona C tampa perkamiausiu savo klasės automobiliu.

1983m. Opel standartiškai į automobilius pradeda montuoti sankabas be gyvybei pavojingo asbesto. Tų pačių metų gegužės 25d, Išrieda 20 milijoninis Opel automobilis, juo tapo žydro "mettalic" spalvos Senator A2.

1984m. Rugpjūtį pasirodęs naujos kartos Kadett E išrenkamas „1984 metų automobiliu“ Europoje.

1985m. Opel tampa pirmuoju gamintoju pasiūliusiu ir pradėjusiu montuoti katalizatorius į visus modelius.

1986m. Ilgai ant konvejerio užsibuvusi, legendinį Rekord, pakeičia naujoji Omega, kuriai Europoje suteiktas prestižinis „1987 metų automobilio“ vardas.

1987m. Opel švenčia 125metų jubiliejų. Bochumo gamykloje atidaroma nauja, 300 milijonų markių kainavusi dažykla. Automobiliai joje dažomi vandens pagrindu sukurtais dažais, o pati dažykla atitiko visus griežčiausius gamtosaugos reikalavimus.

1989m. Nuo konvejerio nurieda 25milijoninis automobilis, tai buvo Omega A Caravan. Opel tampa pirmąja kompanija kuri montuoja „closed-loop“ katalizatorius, į visus benzininius variklius.

1992m. Nauja Opel kūrybos gamykla Eisenache. Vokietija nustato naujus standartus ateities GM gamykloms.

1993m. įkurtas Tarptautinis Opel Technologijų plėtimo centras Russelshaime, atsakingas už projektų ir gamybos operacijas, už Šiaurės Amerikos ribų. Opel įžengia į Japonijos rinką.

1994m. Opel pagamina 30milijonų automobilių, ir tampa oficialiu JAV vykusios FIFA pasaulio futbolo taurės rėmėju.

1995m. Opel tampa pirmuoju vokiečių gamintoju atidariusiu gamyklą Lenkijoje.

1997m. Opel švenčia 10 metų bendradarbiavimo jubiliejų su Bertone. Per šį laiką Bertone gamykloje šalia Turino (Italija) buvo surinkta 105 000 vnt. Opel kabrioletų.

1999m. Opel švenčia 100 metų automobilių gamybos jubiliejų.

2000m. Russelshaime pradedama naujos automobilių gamyklos statyba, į kurią investuota 820 milijonų markių. Plačiai modifikuojama Ecotec variklių karta. Padidinama galia, sumažinama išmetamųjų dujų emisija ir kuro sąnaudos.

2001m. Adam Opel AG ir GM Europe,paskelbia apie kompanijos restrukturizavimo programą, tikslingai rekonstruoti visus organizacijos „sluoksnius“ ir gamyklą.
Opel suteikia dvejų metų garantiją visai savo produkcijai. Astra švenčia 10metų jubiliejų. Nuo gamybos pradžios sėkmingai parduota daugiau nei 7 000 000 automobilių daugiau nei 90-tyje valstybių.

2003m. Pristatoma naujų Twinport ir CDTI variklų karta. Opel ECO Speedster, Opel bandymų trasoje Dudenhofene pasiekia 17pasaulinių rekordų.

2004m.spalio mėn. kilo darbutojų streikas trukęs šešias dienas. per jį netekta 12 000 darbuotojų ir tai turėjo nemažą itaką produkcijos gamybai. Tais pačiais 2004aisiais konvejerį palieka 60 milijoninis Opelis.

2005m. Visuomenei parodomas Opel Astra Diesel Hybrid.

2006m. Atgimsta legendinis GT modelis, metų pabaigoje pristatoma nauja Corsa karta. Azambujos gamykloje Portugalijoje sustabdoma Opel Combo gamybą, ji perkeliama i Zaragoza gamyklą, Ispanijoje.

2008m. Balandį,General Motors pranešė, jog investuos 9 milijardus eurų į Opel markės gerinimą,tobulinimą iki 2012m. Maždaug 6,5miljardo eurų bus skirta naujų modelių, variklių kurimui. Gamyklų Russelshaime, Bochume, ir Kaiserslauterne atnaujinimui. Šį mėnesį Opel išleido 10 milijoninį Astra. Juo tapo tamsiai pilkos spalvos universalas. Visuomenei jau pristatytas ir greitu laiku bus gaminamas naujasis Insignia, pakeisiantis Vectra.




OPEL ISTORIJA

Didžiuotis garbinga praeitimi,perkopiančią amžiaus ribą,gali ne vienas automobilių gamintojas,tačiau retas kuris sulaukė tokių laikų, kokius pasiekė “Adam Opel AG”.

Pietų Vokietijos miškuose palei Reino krantus plyti kalvota vietovė, vadinama Opel arba Obel. Pasibaigus 30-mečiam karui europoje toje vietovėje liko gyventi kariai, iškeitę ginklus į žemės ūkio padargus, šiuos gyventojus ėmė vadinti “opeliais”. Vienas iš jų palikuonių Tongezas Opelis nusprendė,kad žemdirbystė nėra pats geriausias užsiėmimas jo sūnui,todėl išsiuntė jį mokytis.. Pasimokęs sūnus nedideliame miestelyje Ruselshaime pastatė fabriką, kuriame pradėjo gaminti tais laikais populiarų vyrų galvos apdangalą – skrybėles.
1837m. gegužės 9d. fabriko savininko šeimoje gimė sūnus. Jam buvo duotas Adamo vardas. Be abejo ir jaunasis Adamas Opelis netapo žemdirbiu. Išvykęs i Prancūziją mokytis,jis susidomėjo naujausiu išradimu – siuvamąja mašina. Adamas buvo imlus naujovėms: 1862m grižęs į Ruselshaimą pritaikė siuvamąją mašiną skrybėlėms siūti – netrukus jo įkurtoje kompanijoje Opel skrybėlės buvo gaminamos staklėmis. Nieko nuostabaus,kad “Opel” kompanija tapo didžiausiu skrybėlių gamintoju visoje Vokietijoje.
1884-aisiais Prancūzijoje,vykusioje parodoje Adamas Opelis pamatė dviratį ir jam kilo nauja idėja – dviračių gamyba. Nuo vaikystės tėvui fabrike dirbti padėję penki jo sūnūs laisvu laiku važinėdavo dviračiais aplink namus ir miesto gatvėmis. Būtent jie išpopuliarino dviračių sportą Vokietijoje ir greitai patys tapo pirmaisiais čempionais. Dėl jų sėkmės “Opel” dviračiai tapo žinomi visoje Europoje.

1890m.Opelis pirmasis pasiūlė naudoti pneumatines (anglų firmos Dunlop) padangas dviračiuose su oro papildimo sistema. XIXa pabaigoje kompanija pagamindavo 2000 dviračių per metus ir buvo didžiausia ne tik dviračių bet ir siuvimo mašinų gamintoja Vokietijoje iki Adamo Opelio mirties. Jis mirė būdamas 58-erių 1895 m. rugsėjo 8 d., palikdamas sūnums klestinčią kompaniją.

1897 m. broliai Opeliai, kaip dviračių sporto čempionai, buvo pakviesti į Berlyno automobilių parodą, kur jie pirmąkart išvydo technikos stebuklą – automobilį, ir užsidegė noru juos gaminti.

Iš pradžių broliai Karlas ir Vilhelmas Opeliai 1898m. nusipirko Lucmano (Lutzman) automobilių gamyklos fabriką ir licenciją,jo konstrukcijos automobiliui gaminti. Pirmąjį automobilį surinko 1899m. Nuo šito momento ir prasideda Opel automobilių istorija.


1899-1928m. Pirmasis Opel Automobilių gamybos plėtros etapas.

1899m. pirmasis viencilindris Lutzman Opel turėjo horizontaliai po sėdynemis sumontuotą variklį. Šio automobilio konstrukcija pasirodė nevykusi - automobilis buvo mažai perkamas ir nešė nuostolį firmai, kurią gelbėjo dviračiai ir siuvimo mašinos.Todėl automobilio gamybos buvo greit atsisakyta. Visdėlto tai nesustabdė Opelių noro gaminti automobilius. 1900 metais broliai Karlas,Vilhelmas ir Fricas jau turėjo pasirašytą kontraktą su prancūzų firma Darrak. O 1902m, Vokiečių rinkoje pasirodė pirmasis Opel Darrak visas surinktas Vokietijoje. Firmos reikalai pradėjo gerėti, ir broliai ėmė kurti savos gamybos automobilių modelius.
1906m. baigėsi kontraktas su prancūzais, tačiau tuo metu Opel jau įsitvirtinusi rinkoje ir pagalba iš šalies nebebuvo reikalinga.

Tada Opel garsėjo ne tiek technikos pasiekimais ar komercine sėkme, kiek aistra sportui. Pergalė lenktynėse kaizerio Vilhelmo prizui 1907-aisiais labai pakėlė firmos prestižą. 1908m. sukurtam automobiliui buvo pritaikytos lenktyniu laimėtojo konstrukcinės ypatybės. Apskritai iki karo gaminti Opel modeliai, nepaisant nuolatinio tobulinimo, buvo vidutinės klasės automobiliai, gaminami sąžiningai ir nesulaukdavę pretenziju.
Pirmojo pasaulinio karo metais firma gamino suknvežimius armijai tačiau ir šiuo laikotarpiu inžinieriai nešvaistė laiko veltui.1920m. buvo pagaminta keletas naujo Opel modelio variantų,tačiau infliacija sugriovė planus juos realizuoti. Norint išeit iš krizės, buvo priimta radikalių sprendimų. Vilhelmas Opelis su grupe firmos inžinierių išvyko į JAV pasisemti masinės automobilių gamybos patirties. Grižę jie ėmėsi ryžtingai įgyvendinti amerikietiškas idėjas. 1923-1924metais gamykla buvo iš pagrindų atnaujinta: visos senos staklės pakeistos naujomis, varomomis elektros varikliais, įrengtas pirmasis ir tuo metu vienintelis šalyje konvejeris. Seni modeliai buvo pašalinti iš gamybos. Visos viltys buvo dedamos į nauja dvivietį automobilį, labai panašų į prieš dvejus metus į rinką paleistą Citroen. Panašumas buvo toks didelis,kad prancūzai padavė firmą į teismą. Opel bylą pralaimėjo ir privalėjo pakeisti automobilio išvaizdą.Modelis vadinosi 4/12PS. Visi šio modelio automobiliai pirkėjus pasiekė išdažyti ryškia specifine žalia spalva, dėl kurios gavo „varliuko” (Laubforsch) pravardę. 1927 m. buvo pagaminta 39000 „varliukų”. Per dieną 8000 “Opel” kompanijos darbininkų galėjo pagaminti 250vnt automobilių.


1927-1938m. Antrasis etapas: firma Opel AG tampa General Motors filialu.

Masine vidutinės klasės automobilių gamyba užsiimančios vokiečių firmos sėkmė patraukė General Motors prezidento eksporto klausimais - James M.Mooni - dėmesį. Tais metais Opel firmos, lyderės tarp vokiškų automobilių, automobiliai nusileisdavo importiniams, daugiausia amerikietiškiem automobiliams. Padėties negelbėjo netgi rekordiniai rekordiniai AVUS trasoje pasiekti Frico Opelio rezultatai su lenktyniniais automobiliais RAK-I ir RAK-II, turinčiais reaktyvinius variklius.

Pirmas pasaulyje automobilis-raketa su reaktyviniu varikliu RAK-I startavo 1928m. kovo 11d. Debiutas pasirodė nesėkmingas ir nepraėjus nė dvejiems mėnesiams Berlyno trasoje AVUS įvyko kito bolido RAK-II rekordinis važiavimas. Buvo pasiektas tuo metu fantastiškas 238 km/h greitis. Automobilis aplenkė laiką ir, tikėtina, kad kai kurios Opel inžinierių idėjos buvo panaudotos gaminant automobilį-rekordininką Thrust II.

1925m. visa Europa kalbėjo apie tai, kad General Motors perka anglų firmą Wauxhall. Jau kitų metų pavasarį Opel nusprendė pasekti anglų pavyzdžiu ir kreipėsi paramos į užatlantės gigantą.1928m. buvo pasirašytas oficialus sutikimas – Adam Opel AG tapo General Motors (GM) padaliniu. 1929m GM nusipirko 80% Opel akcijų, o 1931m. - likusius 20%.
Dabar fabriko gamybos programa buvo sudaryta maksimaliam galimam kiekiui modelių iš minimalaus kiekio unifikuotų mazgų ir kėbulų. Kėbulai tapo paprastesni, sparnai įgavo apvalesnes formas, o viduje atsirado vietos atsarginiam ratui.

1934m. Opel, kaip ir kitų General Motors filialų, automobiliai perėjo prie priekinės nepriklausomos pakabos. Kitais metais Opel tapo pirmu vokiečių automobilių gamintoju išleidišleidusiu daugiau nei 100 000 automobilių per metus.
1936m. vasario mėn. Berlyno automobilių parodoje buvo pristatytas naujas modelis Olympia (automobilis buvo pavadintas 1936metais Berlyne vykusiu Olimpinių žaidynių proga). Olympia - pirmasis automobilis laikančiosios konstrukcijos kėbulu. Šis modelis pradėjo naują mažalitražių automobilių kūrimo kryptį. Jis iš savo pirmtakų išsiskyrė žemu masės centru, pasyviu saugumu ir gera aerodinamika. Taip pat tai pirmasis istorijoje automobilis, kurio žibintai buvo ne pakabinti ant sparnų, kaip kituose, o įmontuoti į kėbulą. Visa tai suformavo tolimesnę modelių išvaizdą ir neužmirštamą stilių.
Nebrangių automobilių rinka pasipildė P-4 modeliu. Sukurtas trečiojo dešimtmečio stilium. Šio automobilio variklis buvo patikimas ir apgalvotas iki smulkmenų,dėl to jis buvo montuojamas ir į kitą modelį Opel Kadett, pasirodžiusį 1936 m. Iki karo nuo konvejerio spejo nuriedėti 107000 Kadett‘ų. Ketvirtojo dešimtmečio pabaigoje Opel išleido du naujus šešiacilindrius modelius: Opel Super 6 (1937m) ir Opel Kapitan (1939m). Prieškarinis aukštesnės klasės modelis nešiojo garbingą Admiral vardą.


1939-1950m. Trečiasis etapas.Opel firma nacistiniu laikotarpiu, per Antrąjį pasaulini karą ir po jo. Pokarinis atsistatymas.

Nacistinio režimo apribojimai,neigiamai atsiliepė GM buveinei. 1939m fašistinė valdžia pareikalavo iš firmos pristatyti karišką sunkvežimį Blitz,haubicas, detales lėktuvams.Tai davė pagrindą General Motors prezidentui, ironiškai konstatuoti: „Mūsų vokiškame filiale visišku ir vieninteliu šeimininku tapo Hitleris, ir su tuo turiu laimės pasveikinti visus koncerno savininkus ir bendrasavininkus“.

1942 m. GM, įvertinęs Opel 34 980 024 doleriais, nurašė firmą kaip karinį praradimą. Opel tapo „pavyzdine nacionalsocialistine gamykla“.

Karas davė didelių užsakymų. Opel gamyklose buvo gaminami ne tik automobiliai, bet ir lengvieji pusiauvikšriniai NSU Kettenkrad transporteriai su Olympia modelio varikliais,taip pat lėktuvų detalės. Ypatingo dėmesio susilaukė gamykla Brandenburge / Hafele, esančioje 50 km nuo Berlyno, įkurtoje 1936 m. Joje, vadovaujant Heinzui Nordhoffui, buvo nuspręsta pradėti Opel Blitz sunkvežimių (sveriančių tris tonas) gamybą, ji pradėta 1937 metais. Sunkvežimyje buvo montuojamas 6cilindrų 75AG variklis kuris montuotas ir i Admiral. Iki 1944m. Blitz buvo gaminamas įvairių važiuoklės bei kėbulo tipų. Jo pagrindu buvo gaminamas ir pusiau vikšrinis sunkvežimis Maultier, ant kurio važiuoklės montuojamas dešimties vamzdžių reaktyvinis minosvaidis.
Opel Blitz sunkvežimiai buvo vieni iš populiariausių vokiečių armijos krovininių automobilių. Jie turėjo tokį pasisekimą, kad sunkvežimio simbolika – žiedas perkirstas žaibu - tapo nauja Opel firmos emblema.

1944m rugpjūčio mėn. sąjungininkų aviacija beveik visiškai sunaikino Opel gamyklas ir ju cechus.Karui baigiantis didelė dalis gamyklų buvo paverstos griuvėsiais. Russelshaimas papuolė į amerikiečių zona, o Brandenburgas į sovietinės zonos okupaciją. Dauguma išlikusių įrengimų ir dokumentų buvo išvežta į Sovietų Sąjungą, ir Adam Opel AG firmai prasidėjo nelengvos dienos. Sovietų sąjunga išvežė iš Vokietijos viską, ka galėjo. Rusai iš sovietų valdžios gavo sankcijų instrumentų, antspaudų, brėžinių Kadett modelio gamybos pradžiai Leipcige. Viskas kas būtiniausia buvo paimta iki 1946m liepos pabaigos. Nuo to laiko Opel daugiau nematė savo irengimų. Tačiau pamatyti Kadettą galėjo daugelis. Nepraėjo nė puse metų, kaip naujai įkurta mažalitražiu automobilių gamykla „Moskvich“ išleido modelį „Moskvich-400“ (Kadett kopiją). 1950m. juos pradėta tiekti į Suomiją ir Belgiją, nurodant kad dalių geriausia ieškoti Vokietijoje.
Gamykla Brandenburge pradėjo leisti „Pioner“ traktorius,o vėliau ir lengvus sunkvežimius
„Avia“ (IFA).

Pokariniam, savo zonų atstatymui,amerikiečiams visų pirma reikėjo sunkvežimių. Pusiau atstatyta gamykla Russelshaime atnaujino pusantros tonos Opel Blitz sunkvežimių gamybą, kurių tonažas buvo nuo vienos iki trijų tonų. Varikliai buvo pasiskolinti iš Kapitan modelio.

Poto atėjo eilė ir lengviesiems automobiliams. Paprasčiausia buvo pradėti Opel Kapitan gamybą, nes variklio gamyba jau vyko. Tačiau okupacinė valdžia neleido gaminti lengvuju automobilių su didesniu nei 1,5l darbinio tūrio varikliu. Tinkamiausias variantas pasirodė Olympia, kuri 1947m ir buvo pradėta gaminti serijiniu budu.

Kompanijos „Adam Opel AG“padėtis ėmė gerėti 1950m., kai buvo visiškai atstatyta gamykla Russelshaime, o vėliau ir padidintas naujos gamyklos korpusas.

1951-1964m.

1951m. išoriškai atnaujinta Olympia: atsirado naujos stambios radiatoriaus grotelės su horizantaliom juostelėm, ir didelis buferis. Pavarų perjungimo svirtis atsidurė šalia vairo kolonėlės. 1953m, buvo išleistas 100-tūkstantinis šio modelio automobilis, o jį pakeitė praktiškai naujas modelis.

Kaip ir 1931m, amerikiečių skverbimasis į firmą pasirodė ne iš karto. Tačiau per dešimtį metų firmos modeliuose kartais pasirodydavo amerikietiško dizaino elementų.

1953m Frankfurto automobilių salone pristatytas Opel Olympia Rekord P1 automobilis buvo leidžiamas dvejų durų sedano ir kabrioleto,bei universalo „Caravan“ kėbulais. Šis automobilis buvo šeštojo dešimtmečio vokiečiu vairuotojų idealios transporto priemonės svajonė. Su šio modelio pasirodymu Opel gamybos apimtys padidėjo iki daugiau nei 100 000 automobilių per metus ir aplenkė ikikarinį lygį.

1957m Opel atnaujino modelį, o 1958m, nuo konvejerio nuriedėjo naujas Rekord tiesa, su senu varikliu. Konstruktoriai pailgino ir paplatino modelį, dėl to jis atrodė žemesnis.
Opel Kapitan kaip ir anksčiau liko gamybos programoje. Ilgą laiką modelis buvo tik išoriškai atnaujinamas tai padarė šį modelį europietiškos gamybos, amerikietišku automobiliu. 1960m. . labai pasikeitė ne tik automobilio išorė, bet ir pati konstrukcija. Automobilis kuriamas su nauju kėbulu ir varikliu. 1961m, buvo pradėta pirmojo Opel su kupė kėbulu gamyba. Variklio galia siekė 60AG, maksimalus greitis 140km/h.
1960metai įsiminė keturduriu Rekord P2 pasirodymu. Modelis buvo ramaus, neišsiskiriančio dizaino, buvo atsisakyta Olympia pavadinimo. Rekord P2 sėkmę buvo galima palyginti su „vabalo“ fenomenu. Opel firma vėl užėmė lyderio pozicijas tarp Vakarų Vokietijos automobilių gamintojų. Amerikiečiai (GM) buvo daugiau nei patenkinti.
100-ojo Adam Opel AG jubiliejaus proga, 1962m. nedideliame Bochumo miestelyje pastatyta nauja gamykla, skirta serijinei Kadett gamybai. Pradžioje naujieji Kadett buvo gaminami su Chevrolet varikliais. Pirmiausiai buvo išleistas dviduris sedanas, 1963m pasirodė universalas (Caravan), ne vėliau nei po metų ir kupė.

Rekord taip pat sulaukė dėmesio: 1963m.įmontuotas galingesnis variklis, atsirado ir nauja žyma - A. Lyginant su pirmtaku tapo platesnis ir žemesnis. 1964m birželio mėn. Rekord sedanai ir kupė gavo galingesnį ir didesnį variklį iš Kapitan. Tais pačiais metais Kapitan su brangesne ir geresne salono apdaila debiutavo kaip Admiral ir buvo leidžiamas nuo 1964m. iki 1969m.


1965-1970m.

XX amžiaus 7-ąjame dešimtmetyje automobilių industrijos evoliucijos procesas jau nusistovėjo. Paprastai modelis ant konvejerio išbūdavo 3-5metus, poto keičiamas į naują modelį, jei reikėdavo, būdavo atliekamas modelio kosmetinis ir techninis atnaujinimas. Žinoma kaip ir visur, taip ir čia buvo išimčių, pvz.: Citroen 5CV, Volkswagen „vabalas“, arba Opel Kadett.

Po Kadett A nuo 1965 m. gaminamas Kadett B dvejų ir ketverių durų kėbulais. Šiek tiek padidėjo automobilio matmenys, bei variklio galia (nuo 45 iki 90AG). Nors ir neišsiskyriančio dizaino,modelis turėjo didelę paklausą.

1965-67m. buvo leidžiamas Opel Diplomat V8, per šiuos metus jų buvo pagaminta tik 347 vienetai, modelis turėjo Chevrolet V8, 5,4litro, 230AG variklį, ir buvo surenkamas Karman kompanijos, isikurusios Osnabriuke. Šis modelis buvo laikomas pačiu greičiausiu parduodamu automobiliu Vokietijoje. Maks.greitis buvo daugiau kaip 200km/h.

1966m Opel išleido specialų Kadett Rally modelį, su juodom juostom iš abiejų kapoto pusių, ir sportiniais prietaisais, kurie buvo sumontuoti prietaisų skydelyje. Automobilis pasirodė toks populiarus tarp jaunimo jog jo gamyba užsitesė iki 1973metų. Automobilį tobulindavo kai kurios tuningo firmos: būdavo didinama variklio galia, kietinama važiuoklė, montuojami sportiniai amortizatoriai, platesnės padangos, naujos sėdynės ir vairas. Tais pačiais metais Opel atidaro bandymų centrą Dudenhofene, ir dalių gamyklą Kaiserslauterne.

Dešimtmečio vidurį pasirodė naujos kartos modeliai: Kapitan A, Diplomat A, Commodore A.

1967m pasirodo Commodore A, kuris buvo pardavinėjamas lygiagrečiai su Rekord C, abu modeliai buvo labai panašus savo išvaizda, tik Commodore turėjo prabangesnį saloną ir galingesnius variklius.

Su šiais automobiliais pasirodė ir ryškus bei netipiškas modelis Opel GT. GT prototipas buvo pristatytas Frankfurto automobilių parodoje 1965m. Tai buvo kupė, sukonstruotas ant Kadett bazės. Opel negalvojo apie jo serijinę gamybą, tai buvo lyg pirmasis bandomasis žingsnis i sportinių automobilių klasės kūrimą. Tačiau visuomenės susižavėjimas pakeitė padėtį ir Opel GT greitai tapo mados klyksmu automobilių rinkoje.1968m buvo pradėta GT gamyba ir pardavimas. Dėl savo populiarumo jis buvo leidžiamas iki 1973m.

O 1969m. kovo mėn. „didžioji trijulė“: Kapitan,Admiral ir Diplomat (K-A-D) su naujais solidesniais ir šiuolaikiškesniais kėbulais gavo naują žymėjimą (pradėjo naują kartą) – B.

1971-1979m

8 dešimtmečio pradžioje pravestas General Motors kursas apie modelių „internaciolizaciją“ europietiškų gamyklų Adam Opel AG ir Wauxhall Motors. Nuo to laiko automobiliai skiriasi tik vairo padėtimi (puse) ir dekoratyviniais elementais.

Nors Opel sėkmingai pasirinkti modeliai tapo labai populiarūs Vokietijoje bei Europoje, tačiau kompanija palengva siekė užkariauti klientų palankumą ir už Atlanto. Pirmas žingsnis buvo modelio GT/J sukūrimas, jis 1970m buvo modernizuotas tiek išore tiek technine dalimi. Opel inžinieriai orientavosi į amerikiečių skonį. Antras žingsnis - visiškai naujo sportinio automobilio Opel Manta A gamyba, jis atsirado kaip Ford Capri konkurentas. Automobilis buvo keturvietis ir turėjo gana erdvią bagažinę. Savo įspūdinga išore Manta iš dalies priminė GT modelio stilių.

Kartu Opel neužmiršo ir savo tautiečių - tais pačiais 1970 m. visuomenei pristatė
Ascona A. Tai buvo tarpinis modelis tarp Kadett ir Rekord. Pirmoji Ascona nuo konvejerio nuriedėjo 1970m spalio 28d., ir buvo leidžiama su dvejų bei ketverių durų sedano ir trejų durų universalo kėbulais. Nepaisant kiek nuobodokų automobilio formų, jis visgi rado nemažai pirkėjų.

1971m Georgas Von Opelis (Frico Von Opelio, organizatoriaus ir reaktyvinio automobilio vairuotojo 1928 m., anūkas) Hokkenhaimo trasoje išbandė pirmąjį elektra varomą GT. Automobilis su dviem varikliais,kurių bendra galia siekė 136AG, išvystė 188km/h greitį. Po metų iš modernizuoto GT, pasigirdo dyzelinio variklio garsas. Greičio trasoje Dudenghofene šis nestandartinis automobilis pasiekė 20 pasaulinių greičio rekordų savo klasėje. 1971m rugsėjo mėn. Opel surinko savo 10-milijoninį automobilį.

1972m vienu metu debiutuoja du nauji modeliai (dvi modelių kartos): Rekord D ir Commodore B. Išore jie buvo labai panašūs, tačiau techniškai skyrėsi. 1970-aisiais metais sukurtas dar vienas pasisekęs kitokio rango kupė. Tai buvo Kadett C.
GM valdžios sprendimu Kadett C tapo pirmu „tarptautiniu“ automobiliu. Gamybą vienu metu turėjo vykdyti visos koncerno firmos Amerikoje, Brazilijoje, Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje. Buvo nuspręsta jog kėbulas nepriklausomai nuo emblemos ir automobilio pavadinimo bus standartinis, o varikliai ir kiti kai kurie mazgai bus pritaikomi pagal vietinę rinką. Automobilis buvo pagamintas ir paruoštas rinkai 1973m rugpjučio mėn.

1973 m. GT era ėjo į pabaigą ir rugpjūčio mėn. jo gamyba visiškai nutraukiama. Tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje buvo pristatyta nauja šiuolaikiškesnė Manta B karta.
1975-1982m gaminamos Mantos populiariausia versija buvo GTE su 1,9l 105AG varikliu. Neeilinė modifikacija. Gerbėjams buvo pristatyta Manta CC su hečbeko tipo kėbulu 1978m. . Automobilis turėjo pasisekimą, todėl atėmė iš Ford Motor Company nemažai Capri pirkėjų.

1975m. rugpjūčio mėn. nuo konvejerio nuriedėjo antroji Ascona(B) karta. Buvo smarkiai pakeistas dizainas, pasipildė variklių gama.

1977m pasirodė naujasis prabangusis Senator A ir jo kupė versija Monza A, kurie pakeitė Kapitan,Admiral ir Diplomat modelius. Šie trys turėjo didelius, neekonomiškus variklius, vartojančius nemažai kuro, o pasaulis dar buvo neatsigavęs po 1974m. naftos krizės. Naujasis Senator turėjo naujesnio modelio ekonomiškesni 3litrų, 180AG variklį. Taip pat gretas papildė paskutinioji Rekord karta – E, bei lygiagrečiai modelis Commodore C kuris buvo gaminamas iki 1982m. Iki pat 1979metų Opel gamino tradicinės komponuotės automobilius (variklis priekyje, varantis galinius ratus). Tačiau 1979m. Opel priėmė revoliucinį sprendimą. Ir tais metais išleido naują Kadett (D) kartą ir kartu pirmąjį automobilį - modelį su priekiniais varomaisiais ratais. Kadett D buvo trumpesnis už Kadett C, tačiau priekinės pavaros dėka, konstruktoriai padidino salono tūrį. Gamybos pradžioje naujasis Kadett buvo gaminamas pradžioje buvo gaminamas dviem 1,2 litro 53 ir 60AG varikliais, bei naujos kartos (OHC) tipo 1,3l 60AG varikliu. 1982m kovo mėn. pasirodė dyzelinė versija su naujos kartos 1,6l, 54AG varikliu sukurtu ant benzininio (OHC tipo) variklio bazės, su šiuo varikliu Kadett kuro sanaudos buvo neitikėtinai mažos - 4-4,5litro. Dėl nedidelės kainos ir ekonomiškumo tai buvo geriausiai savo klasėje parduodamas automobilis.

1980-1989m

1980-ųjų metų išvakarėse Opel buvo atnaujinusi beveik visą savo modelių gamą, ir nusprendusi ties tuo neapsistoti, 1981m rugpjučio 17d., nuo konvejerio nuvažiavo naujoji - trečioji Ascona (C) karta. Ascona turėjo daug modernesnius 1,3 ir 1,6litro variklius kuriu galia siekė nuo 60 iki 90AG. Vėliau variklių gama žymiai išsiplėtė.
Ascona buvo antrasis modelis po Kadett D su priekiniais varančiaisiais ratais. Ir ne šiaip sau, nes iš pat pradžių automobilį buvo planuojama gaminti kaip „tarptautinį“, su klasikine komponuote, juolab kad JAV pirmenybę teikė galų varomiems automobiliams. GM realizavo Ascona „vienos platformos“ principu,kada automobilis turėjo vienodą platformą,panašius agregatus, važiuoklę, ratus. Šiai „šeimai“ be Opel Ascona C/Wauxhall Cavalier MkII, priklausė australiška Holden Camira, braziliškas Chevrolet Monza, japoniškasis Isuzu (Florian) Aska, amerikietiški Buick Skyhawk, Cadillac Cimarron, Chevrolet Cavalier, Oldsmobile Firenza, Pontiac Sunbird(2000), kitaip visa automobilių šeima buvo vadinama „J-Car platform“.

1982m pakeitimai palietė po debiuto dar „neatvėsusius“ Senator bei Monza. Kosmetiškai atnaujinta buvo jų išvaizda, ypač priekis ir galas, variklių gama papildyta naujais. Nepamiršta atnaujinti ir Rekord bei sportiškosios Mantos B. 1982m kovo mėn. Ascona C ir Kadett D gavo dyzelinį variklį, po pusmečio Ascona C variklių gama pasipildė 1,8 litro 115AG varikliu su Bosch įpurškimo sistema. Tų pačių metų rugsėjo mėn. Tarp Opel automobilių pasirodė naujoji mažoji Corsa (A), kuri turėjo pritraukti klientų (ir jai tai pavyko), kurie norėjusių turėti mažesnį nei Kadett,automobilį. 1983m Opel kabrioletų šeimą papildo Ascona C Cabrio.

GM sprendimu Corsa buvo pradėta gaminti naujoje Opel gamykloje Ispanijoje, Caparose (Zaragoza) mieste. Corsa išėjo su 3-5 durų chečbeko tipo kėbulu bei 2-4 durų sedano tipų kėbulais. Į Corsą buvo montuojami 3 nauji varikliai. Tačiau sėkmės tai neatnešė. Klientai pradėjo mažiau domėtis Opel produkcija. Dėl to, matyt, buvo kaltas neįdomus dizainas:Kadett panašus i Asconą, Ascona į Rekord ir t.t. Padėčiai ištaisyti reikėjo naujų sprendimų ir idėjų. 9ojo dešimtečio viduryje – Opel vieni iš labiausiai perkamų automobilių europoje. Tuo metu firma pradėjo i savo automobilius montuoti išmetamųjų dujų neutralizatorius (katalizatorius).

1984m rugpjūčio mėn. dienos šviesą išvysta techniškai ir aerodinamiškai pagerinta paskutinė Kadett (E) karta. Didžiausią sėkmę užtikrino pirmiausia didelė kėbulų gama. Kadett E išrenkamas „1984 metų automobiliu“ Europoje. Kadett tapo paskutiniu modeliu, turinčiu pavadinimą susijusį su karu. Metų bėgyje pasirodė paties maestro Bertone sukurtu dizainu, dviduris kabrioletas.

1986m rugpjūčio mėn. Rekord užleido vietą naujam,labiau šiuolaikiškesniam Omega (A) modeliui. Naujasis automobilis turėjo gera aerodinamišką dizainą,jis buvo leidžiamas sedano ir universalo kėbulais. Automobilis buvo komplektuojamas su 18 skirtingu varikliu modeliu. Omega A buvo gaminamas 8metus ir pakerėjo pirkėjus savo konfmortiškum, labai gera važiuokle prisitaikančia prie kelio, bei ekonomiškumu.Ant Opel Omega A bazės 1990m dėl didelio GM europietiško padalinio prezidento Bob Iton ir vieno iš Lotus direktoriaus Mike Kimberli,entuziazmo,gimė sportiškas Opel Lotus Omega sedanas. Automobilis turėjo 3,6litro 377AG, 6cilindrų išrikiuotų į eile ir 24 vožtuvų variklį, "apginkluota" dvejomis Garrett T25 turbinomis. Lotus Omega nuo 0-100km/h isibėgėdavo per 4,9s, max.greitis buvo 282km/h. Norint isigyti ir valdyti ši automobilį reikėjo turėti sportininko licenciją. Nuo 1990m spalio iki 1992m, spalio buvo pagaminta 950vnt automobilių,nors buvo planuota 1100.

1987m rugsėjį Senator A pakeičia stipriai atnaujintas Senator B. Variklių gamoje telieka vienas 2,6litro, 150AG variklis ir trys 3,0litru 156,177AG ir 24 vožtuvų, 204AG variklis. Beveik visi Senator automobiliai buvo komplektuojami su automatinėm pavarų dėžėm. Modelis pasižymėjo prabanga, tačiau klientus atbaidė didoka kaina, ir 1993m. Senator B gamyba buvo nutraukta.

1988m rugpjūčio mėn. baigiama ir Ascona C gamyba. Jos vietą užėmė naujas modelis Vectra A. Šis automobilis buvo labiau „išpustytas“ ir turėjo gerą aerodinaminį koeficientą Cx=0,29 ir buvo labai galingas. Buvo leidžiamas su dviem kėbulu tipais - ketverių durų sedanu ir penkerių durų checbeku. 1989m pasirodė keturių varomų ratų modifikacija, kuri buvo komplektuojama su galingiausiais varikliais. Variklių gama buvo didesnė nei Omega, ir sudarė per 20 modelių,tarp jų, 2.0litrų, 16v, 150AG, 2.0litrų, 204AG turbininė 4x4 versija, ir V6, 2.5litro 170AG varikliai. 1988m, buvo baigta ir Manta B gamyba.
Tuo pat metu buvo atnaujinta Corsa, bei pristatyta GSI versija. Po metų kosmetiškai buvo atnaujintas ir Kadett.


1990-1999m

1990m pasirodė šedevras- Opel Calibra. Modelis sukurtas kaip Manta tąsa. Automobilio bazė paimta iš Vectra A, taip pat buvo pasiskolinti ir kai kurie varikliai. Ji buvo gaminama kupė kėbulu, turėjo labai gerą aerodinaminį koeficientą Cx=0,26 – tai rezultatas iki kurio nepasiekia net ir daugelis šiuolaikinių automobilių. Calibra buvo leidžiama su priekinių ir visų varomųjų ratų pavaromis. 4x4 versija turėjo 2.0litrų, 204AG variklį su turbina, kuris buvo ir Vectra A automobiliuose. Modelis iškart tapo populiariu, todėl, kad būtų patenkinta paklausa, Calibra buvo pradėta surinkinėti gamykloje Suomijoje. Ji leidžiama iki 1997 m.

1991m Frankfurto automobilių parodoje Opel parodė savo naujajį modelį Astra F. Astra pakeitė, ne vienos kartos mylėtą Kadett. Kaip ir šis modelis, Astra turėjo plačią kėbulų gamą. Tačiau šį kartą Opel pralaimėjo – Astra visa laiką buvo antra savo klasėje, nusileisdama VW Golf,kuris buvo gerai įsitvirtinęs savo pozicijose. Kai kuriose šalyse pirmavo Astra, daugiausia dėl savo dizaino. Automobilis turėjo plačią variklių gamą, patys galingiausį (150AG), montuoti į GSI versijas. Pirkėjams patiko didelis pasyvus saugumas, ekonomiškumas, nesudėtinga techninė eksploatacija, komplektacijos.
Tais pačiais metais pradėta padidinto pravažumo modelio Frontera gamyba. Pirmasis visureigis buvo sukurtas japoniško džipo Isuzu Rodeo bazėje. (51% Isuzu akcijų, priklauso GM). Jis neišsiskyrė ypatingom techninėm charakteristikom, tačiau iš išorės atrodė labai galingas. Tai buvo tipiškas „parketinis visureigis. Firma nuolat susidurdavo su prastoka šio visureigio surinkimo kokybe. Metų pabaigoje GM ir Isuzu motors susitarimu ant jau egzistavusio japoniško pikapo bazės buvo sukurtas Opel Campo. 1991m Omega buvo atnaujinta kosmetiškai.

1992-ieji metai atnešė Frontera modeliui papildymą – turbodyzelinį variklį. Tais metais pasirodė dar vienas komfortiškas visureigis Monterey. Kaip ir Frontera, Monterey buvo sukurtas kartu su Isuzu.

1993m per rekordiškai trumpą laiką, Opel sukūrė antrają Corsa (B) kartą. Modelis turėjo 3 ir 5 durų chečbeko kėbulą. Nedidele partija buvo leidžiama „Canvas Top“ versija su brezentiniu stogu.

1994m pasirodė smarkiai pasikeitusi antroja Omega (B) karta, taip pat visiškai naujos klasės ir modelio – Tigra. Pakankamai galingas, lengvas, nedidelis ir neiprastai atrodantis automobilis pirmiausiai patiko jaunimui. 1994m. vasarą buvo įneštos naujovės, papildymas į visus Opel modelius, o jau kitais metais Tigra buvo paleista į gamybą. 1995 m. Opel pristatė naują, antrą Vectra (B) kartą. Naujiena buvo pristatyta iškarto su trimis kėbulo tipais: sedanu, chečbeku ir universalu. Kalbant apie visureigius, reikia pasakyti, kad sukurtas dar vienas Frontera variantas – Frontera Sport Soft Top, su minkšta susidedančia galine stogo dalimi. Su naujais 1996m. pirmąkart firmos Opel istorijoje, tarp modelių pasirodė ir minivenas – Sintra. Minivenas buvo sukurtas ant amerikietiškojo Pontiac TransPort bazės. Tai buvo bendras Opel ir General Motors darbo, rezultatu. Kartu tai buvo ir pirmasis Opel automobilis, gaminamas JAV.

1997metais šiek tiek atnaujinta Corsa ir Astra, o metų pabaigoje Frankfurto automobilių parodoje plačiajai visuomenei buvo pristatyta antroji Astra (G) karta, kurios automobiliai nuo konvejerio pradėjo riedėti pačioje 1998 m. pradžioje. Naujoji Astra karta atrodė solidesnė. Tais pačiais metais modernizacijos sulaukė visureigis Monterey. Pasikeitė salono apdaila, šiek tiek išorė. Įvyko ir variklio pasikeitimų. Išaugo darbinis turis iš 3,2l iki 3,5l, o galia iš 177AG iki 215AG. 1998-aisiais pasirodė ir kompaktinis minivenas Zafira, sukurta ant Astra G bazės. Zafira buvo išleista kaip tos pačios klasės Megane Scenic konkurentas. Tai buvo pirmasis tokios klasės modelis firmoje, ir pirmasis šioje klasėje kuris turėjo 7 sėdimas vietas ir tris eiles sėdynių. Pradžioje buvo leidžiamas su 100,115AG benzininiais ir 82AG turbodyzeliniu varikliu. Kompanija leido ir Campo pikapą, ir Movano krovininį mikroautobusą, konstruota Renault pagrindu, bet šie didelio susidomėjimo nesulaukė.

1999m atnaujinama Omega ir Vectra. Atnaujinti priekiniai ir galiniai žibintai, buferiai, veidrodėliai, papildyta spalvų gama, Omega gavo 5,7l, 315AG, V8 variklį, tačiau su šiais varikliais nedaug jų išleista. Tais metais nuspręsta į gamybą išleisti dvivietį rodsterį Speedster. 1999 m. kovo mėn. pasirodė Opel Astra Coupe, kaip Calibros tąsa.


2000 – ir šiandiena.

1999m. Opel (įskaitant Wauxhall), nusileidžia į IV vietą tarp Europos lengvujų automobilių gamintojų. Kompanija surinko beveik tiek pat automobilių kaip ir 1998-aisiais (1998m 1.742.400vnt, 1999m 1.739.900vnt.). Kad situacija pagerės, viltys siejamos su naujos kartos Corsos atėjimu ir stabilia Astra modelio paklausa.
2000m. pasirodo trečioji Corsa (C) karta ir A klasės pradininkas - automobilis Agilia. Pasikeičia Opel modelių šeimyna. Nutraukti importuojamų Sintra ir Monterey pardavimai. Tais metais pasirodė naujas 6cilindrų, 2.6l,V6, 180AG variklis, kitais metais - 3.2l, V6, 218AG variklis. Padidinta benzininių 1.2,1.6,1.8l variklių galia. Į Zafira montuojami galingesni 2,0l, 100AG ir 2.2l benzininį 147AG varikliai. Vectra gama pasipildė 2.6l, V6, 180AG ir 2.2l turbodyzeliniu 125AG varikliais. Į Omega montuojamas 2.2l turbodyzelinis 120AG variklis ir 2.5l tiesioginio įpurškimo turbodyzelinis BMW variklis, turintis 150AG, (senesnis variantas turėjo 130AG)

2004 m. pabaigoje tarptautinio konkurso „Car of The Year 2005“ komisija išrinko septynis automobilius, tarp kurių buvo ir naujausioji Opel Astra H.

2005m. pradėta bendradarbiauti su su GM amerikiečių filialu Saturn. Dėl to Saturn ėmė gaminti Opel modelių kopijas, tik su brangesne įranga, šių automobilių išorėje dominuoja chromas bei matyti Saturn emblemos.
2006m. Japonijoje labai stipriai sumažėjo susidomėjimas Opel markės automobiliais, todėl koncernas nusprendė uždaryti savo tinklą Japonijoje. Tačiau tais pačiais metais Opel pripažinta geriausia tarp vokiečių automobilių gamintojų.

Šiandien Adam Opel AG yra stambiausias GM filialas užsienyje. Opel firmos gamyklose, esančiose Russelshaime, Bochume, Kaiserslauterne, Berlyne, Antverpene (Belgijoje), Zaragozoje (Ispanijoje) dirba 55 000 darbininkų. Opel firma gamina automobilius visiems skoniams: Agilia, Corsa, Tigra, Astra, Vectra, Signum, Zafira,visureigį Antara, sportiškąjį atgimusį GT.

Šiuo metu Opel turi gamyklas Vokietijoje (Russelshaime,Bochume, Kaiserslauterne, bandymų centrą Dudenhofene), Belgijoje (Antverpene), Didžiojoje Britanijoje (Ellesmere Porte), Ispanijoje (Zaragozoje), Vengrijoje, Lenkijoje,dvi Rusijoje ir vieną Ukrainoje.

Nuo susikūrimo 1862m. Opel siekė, kad mokslo ir technologijų laimėjimai būtų prieinami plačiajai visuomenei. Tokia firmos filosofija ir šiandien. Ji nuosekliai įkunijama visais Opel kompanijos plėtros etapais, pradedant nuo siuvamųjų mašinų bei dviračių gamybos ir baigiant šiandiena. Ši filosofija glūdi visuose Opel automobilių kūrimo pamatuose.

Opel dukterinės,pagalbinės įmonės

Adam Opel Unterstuetzungskasse GmbH; Autohaus am Nordring GmbH; Carus Grundstucks-Vermietungsgesellschaft mbH & Co. Object Kuno 65 KG; Carus Grundstucks-Vermietungsgesellschaft mbH & Co. Object Leo 40 KG; GM Europe GmbH; GM Locomotive Group India Private Limited; General Motors CIS (Russia); General Motors GmbH & Co. OHG; General Motors Poland Spolka, zo.o.; GMAC Bank GmbH; GMAC Leasing GmbH; OPEL Guangzhou Precision Machining Co. Ltd (China); Opel Hellas, S.A. (Greece); Opel Hungary Consulting Service Limited Liability Company; Opel International GmbH (France); Opel Live GmbH; Opel Performance Center GmbH; Opel Polen GmbH; Opel Restrukturierungsgesellschaft mbH; Opel Southeast Europe Automotive Distribution Limited Liability Company (Hungary); Opel Special Vehicles GmbH; Opel Türkiye Limited Sirketi (Turkey).

Pagrindiniai konkurentai: Volkswagen AG; Ford Motor Company; PSA Peugeot Citroën S.A.; Renault S.A.; DaimlerChrysler AG.


1837.05.09-1895.09.08.Adam Opel AG firmos ikūrėjas Adamas Opel'is
Paveikslėlis

1862m. pirmoji siuvimo mašina
Paveikslėlis

1894m.Opel dviračių reklama
Paveikslėlis

1899m.pirmasis Opel automobilis
Paveikslėlis

1928m.gegužės 23d.Berlynas, legendinis raketinis Opel RAKII, pilotuojamas Fritzo Von Opel'io pasiekia 238km/h greitį, vėliau pilotuojamas RAKII sumuš rekordą, trasoje pasiekęs 256km/h greitį
Paveikslėlis

1935m.Opel Olympia parodinis modelis is plexi stiklo
Paveikslėlis

1937m.Opel gamykla Brandenburge
Paveikslėlis

pirmasis pokarinis Opel'is

Paveikslėlis

1956m.2milijoninis Opel, Auksinis Kapitan
Paveikslėlis

1956m.Auksinis 2miljoninis Opel
Paveikslėlis

1959m.Milijoninis eksportinis Opel'is, Opel Rekord P1. Opel visą dešimtmetį buvo lyderis eksporte, tarp kitų vokiečių gamintojų
Paveikslėlis

1962m.Opel gamykla Bochume, pastatyta 100metų firmos jubiliejaus proga. Kadett modelio gamyba buvo atnaujinta šioje gamykloje, po Kadett'o pasitraukimo, čia buvo ir yra gaminamos astra modelis
Paveikslėlis

1966m.atvertas Opel bandymu centras, Dudenhofene. Ir šiandien kiekvienas naujas Opel modelis praeina išbandymus šiame centre prieš patenkant i serijinę gamybą. 2,6km2 sklype yra 32km kelių, gumbuotų trasų, duobėtų keliukų,druskų "vonių",kalnuotų sekcijų ir kt. 1.5km, greičio kilpoje, įmanoma buvo bandyti automobilius ir jais pasiekti 225km/h greitį, dar 1966m
Paveikslėlis

1982m. Opel gamykla Zaragozoje, Ispanijoje, joje gaminama Corsa nuo 1982m, iki šių dienų
Paveikslėlis

1983m.nuo konvejerio nurieda 20milijoninis Opel
Paveikslėlis

1995m.Opel gamykla Eisenach'e
Paveikslėlis

1999m.50milijoninis Opel'is
Paveikslėlis

1999m.Opel pirmojo pagaminto automobilio 100metų jubiliejui, skirtas sąstatas (Opel millenium express) kuris keliavo aplink Vokietiją, ir Europą
Paveikslėlis

1999m.100metų jubiliejus Opel automobiliui
Paveikslėlis

2002m.Opel kompanijos širdis, Russelshaim'as, gamyklų kompleksas
Paveikslėlis

2008m.lapkričio 17d.Po 22jų metų pertraukos Opel vel iškovoja "Car of the Year" titulą, nugalėtoju tampa naujasis Opel Insignia
Paveikslėlis
Insignia apdovanojimas
http://www.youtube.com/watch?v=gtkw4Cs0njg

_________________
Opelformance
Vauxhall Cavalier MkIII(Opel Vectra A) 1995,1.7TD(X17DT),F18(manual),from Vauxhall,Griffin House,Luton,England
Opel Ascona C (CC) 1986,1.6(16N),THM125 Hydramatic(automatic),from Adam Opel AG,Russelsheim,Germany
Opel Kadett E,1.3i(C13NZ),1986(EX)


Paskutinį kartą redagavo Oskaras 2016-05-30 21:50. Iš viso redaguota 54 kartus.

Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008-05-13 10:25 
Atsijungęs
Opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2005-10-06 11:10
Pranešimai: 342
Miestas: Kaunas
Cia truputi prie istorijos:
http://www.worldcarfans.com/9080508.005/80th-anniversary-of-fritz-von-opels-rak-2-ride

_________________
Opel Vectra 2.5 V6 sidabrine (SOLD)
Opel Vectra 2.2 juoda ZENDER (SOLD)
Opel Vectra C 1.9 cdti


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008-05-13 14:16 
Atsijungęs
Opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2006-10-09 15:05
Pranešimai: 191
Miestas: vilnius
http://www.gsi-club.com/
skyltyje gsi info, yra istorijos

_________________
www.gsi-club.com
___________________________
Opel Astra GSi 2.0 8V (20SEH)>2.0 16v (C20LET)
Opel Corsa GSi 1.6 16V (C16XE)>2.0 8v (20SEH)


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008-05-25 12:52 
Atsijungęs
Opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2006-03-21 19:35
Pranešimai: 193
Miestas: Sostinė
As paskaiciau tik labai maza dali sio straipsnio ir radau, kad galima butu siek tiek papildyti. Pvz, Astra F kebule galingiausias modelis buvo c20let - skirtas afrikos salims ir vadinosi "kadett 200ts":
http://www.members.lycos.co.uk/maxboost ... s_test.pdf


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008-06-26 15:50 
Atsijungęs
Užklydėlis(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007-12-04 10:23
Pranešimai: 96
Miestas: Vilnius
I tema ;)
Nauja Opel istorija :-)

Nuo 2009 metų "Opel" savo gaminamuose automobiliuose pradės diegti "Eye" technologiją. Ją įkūnysiantys įtaisai sugebės atpažinti kelio ženklus bei juostas.

Gamintojo teigimu, naujoji sistema sugebės atpažinti greičio ribojimą žyminčius bei lenkimus draudžiančius kelio ženklus ir apie tai specialiais simboliais prietaisų skydelyje įspėti vairuotoją.

Be to, naujasis įtaisas pajus, jei automobilis palieka kelio juostą, ir apie tai taip pat praneš prie vairo sėdinčiam asmeniui.

"Opel Eye" technologija pagrįsta kiek didesnės už mobilųjį telefoną vaizdo kameros naudojimu. Įtaisas fotografuoja kelią 30 kadrų per sekundę greičiu, o speciali programinė įranga analizuoja nuotraukas ir inicijuoja reikiamus pranešimus vairuotojui. Teigiama, kad kamera atpažįsta už 100 metrų nuo automobilio stovinčius ženklus.

Pirmuoju automobiliu, į kurį bus įdiegta ši bendrai "Opel" ir "General Motors" sukurta technologija, taps "Opel Insignia" modelis, šiemet pakeisiantis "Vectra".

_________________
Opel Vectra '97 1,6 16V ECO ;)


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: Opel Istorija
StandartinėParašytas: 2008-11-26 18:59 
Atsijungęs
Patyręs(-usi) opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2006-08-03 13:23
Pranešimai: 2002
Miestas: Vilnius/Lentvaris
http://www.opel-klubas.com/istorija/

su patobulinimu

_________________
Opelformance
Vauxhall Cavalier MkIII(Opel Vectra A) 1995,1.7TD(X17DT),F18(manual),from Vauxhall,Griffin House,Luton,England
Opel Ascona C (CC) 1986,1.6(16N),THM125 Hydramatic(automatic),from Adam Opel AG,Russelsheim,Germany
Opel Kadett E,1.3i(C13NZ),1986(EX)


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: Opel Istorija
StandartinėParašytas: 2008-12-06 18:47 
Atsijungęs
Patyręs(-usi) opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008-01-04 21:20
Pranešimai: 919
Miestas: Vilnius
Taip keitesi logo:

1862m.
Paveikslėlis

1890m.
Paveikslėlis

1899m.
Paveikslėlis

1902m.
Paveikslėlis

1909m.
Paveikslėlis

1910m.
Paveikslėlis

1921m.
Paveikslėlis

1928m.
Paveikslėlis

1930m.
Paveikslėlis

1937m.
Paveikslėlis

1947m.
Paveikslėlis

1954m.
Paveikslėlis

1964m.
Paveikslėlis

1987m.
Paveikslėlis

_________________
Mano omega


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: Opel Istorija
StandartinėParašytas: 2009-04-26 14:02 
Atsijungęs
Opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2008-09-19 08:43
Pranešimai: 205
Miestas: Jonava
Велосипед фабрики Адама Опеля
Paveikslėlis
Автомобиль системы Лутцманна
Paveikslėlis
Opel 1.3 1935г. Кабриолет
Paveikslėlis
Opel Corsa Spider
Paveikslėlis

Paveikslėlis
RAK-2
Paveikslėlis
Opel Ascona 1.9 SR
Paveikslėlis
Opel Eco-Sreedster
Paveikslėlis
Opel 4/12 PS «Laubfrosch»
Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis
Opel Ascona 400
Paveikslėlis
Opel Kadett
Paveikslėlis

_________________
________________________________________
La Dolce Vita
...kai šalia- princas ant balto žirgo,
o ne ''šiaip žirgas''.


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: Opel Istorija
StandartinėParašytas: 2009-06-02 02:22 
Atsijungęs
Opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007-01-22 14:18
Pranešimai: 188
Miestas: Kaunas
Visai manau įdomi el. knyga apie OPEL kompakt. klasę - http://www.scribd.com/doc/15958720/OPEL-HISTORY (anglų k.).
10 Kadett/Astra kartų 1936-2008 (apie 2009m. Astrą detalių nėr - dar tik numatoma).
Paveikslėlis

_________________
Astra G 2.2 (Z22SE) Paveikslėlis
Peugeot 406 Break 2.0HDi Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: Opel Istorija
StandartinėParašytas: 2009-06-10 07:33 
Atsijungęs
Opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2005-12-30 11:24
Pranešimai: 296
Miestas: Vilnius
OPEL istorija kiek kitu rakursu: - kaip sušikti mikimauzai sugadino tokią markę...



"Opel" automobilių koncernas priklausė "General Motors" 80 metų - nuo pirmosios pasaulinės krizės iki dabartinės. Ilgą laiką šis vokiečių inžinerijos, meno ir amerikietiško verslo lydinys buvo laikomas idealiu. Tačiau dabar stojo sunkūs laikai.

1929 metų kovo 17 dieną, prieš pat pirmąją pasaulinę ekonomikos krizę, "General Motors" nusipirko "Opel" taip išgelbėdama jį nuo bankroto, nors niekas neįtarė apie jo sunkumus. Vos prieš metus "Opel" raketinis automobilis buvo pasiekęs pasaulinį greičio rekordą (238 kilometrai per valandą), o Riuselhaimo koncerno gaminiai sudarė 37,5 proc. Vokietijos automobilių rinkos.

Broliai Opeliai buvo aukščiausios klasės inžinieriai, bet neįstengė vadovauti milžiniškai įmonei. Užtat tais sugebėjimais garsėjo Detroito vadovai. "Mūsų įnašas - techninis ir inžinerinis, o GM pasižymėjo finansiniu mąstymu", - sako "Opel" direktorius Vokietijoje Hansas Demantas. Po dešimties metų "Opel" jau buvo didžiausia Europos, o GM - didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja.

Prarado aukščiausiąją klasę

1974 metų gegužės 20 diena - juodžiausia "Opel" istorijoje: "Volkswagen" pagamintas "Golf" modelio automobilis sužavėjo visą motorizuotą pasaulį. Opelių pardavimas krito trečdaliu, o "Volkswagen" pirmą kartą aplenkė "Opel", deja, visiems laikams! Iki tos nelemtos dienos "Opel" automobilių koncernas Vokietijoje pirmavo, o iš "Volkswagen" prieškarinės konstrukcijos ankšto "vabalo" - be bagažinės ir šildymo - buvo atvirai šaipomasi. "Opel Diplomat" ir "Opel Kapitaen" kartino "Mercedes" gyvenimą, o sportinis "Opel GT" kėlė pagarbą net "Porsche" vairuotojams. "Opel" gamino geriausius automobilius šeimai ir labai patrauklius universalius automobilius.

Tačiau 1977-ųjų birželį teko nutraukti "Opel Diplomat" gamybą. Sprendimas buvo priimtas GM būstinėje Detroite. "GM visada svarbiausia buvo investicijos, - aiškina H.Demantas. - "Diplomat" buvo laikomas vyriausybine mašina ir aukštesniosios visuomenės klasės svajonių išsipildymu. Jo didžiausias trūkumas - nepasotinamumas, veikiant varikliui būdavo neįmanoma pripildyti degalų bako. Todėl jau per pirmąją naftos krizę sentimentai šiam modeliui dingo. Reikėjo kito aukščiausios klasės automobilio, bet jo nebuvo. Sukurti naują modelį brangu. Aštuntojo dešimtmečio viduryje "Opel" teko imtis mažalitražio automobilio gamybos, nes VW pasiūlė rinkai savo "Polo". Detroitas iškėlė sąlygą: arba aukščiausia klasė, arba mažalitražis, nes abiem modeliams trūko pinigų. "Opel" pasirinko "Corsa" ir nebesugrįžo į aukščiausiąją klasę.

Miniatiūrinis Vokietijos ir Amerikos santykių modelis

Kaip tik tuo metu pradėjo blogėti "Opel" ir GM santykiai. 80 metų šie santykiai buvo miniatiūrinis Vokietijos ir Amerikos santykių modelis. Prasidėjusią draugystę užbaigė naciai, GM buvo eksproprijuota. Riuselhaimo gamykloje teko gaminti ginkluotę, naudojamą kovai su amerikiečiais. Sąjungininkai vėliau subombardavo gamyklą, kuri vis dar priklausė "General Motors". 1948 metais GM vėl perėmė "Opel", pradėjo atstatinėti gamyklą, atsiuntė pagalbininkų ir visiems davė suprasti: amerikiečiai - ne partneriai, o vadovai. Septintojo dešimtmečio pabaigoje amerikietiški automobiliai vis mažiau tiko Vokietijai. Bet GM vadai vis vien žvelgė į pasaulį per amerikietiškus akinius ir manė, jog jie geriausiai žino, kaip gaminti automobilius. Detroitas buvo įsitikinęs, kad dyzeliniai varikliai tinka tik autofurgonams ir yra tik "kvailų vokiečių išmonė". "Opel" jų atsisakė, o klientai perbėgo pas VW.

GM nesidomėjo ir degalų taupymu, nesistengė tobulinti važiuoklės. Juk JAV benzinas buvo pigus, greitis ribojamas, o keliai tiesūs - vairuoti reikėjo tik darant staigų posūkį. Todėl "Opel" paskutinis Europoje pradėjo gaminti vidutinės klasės automobilius su priekiniais varomaisiais ratais.

1982 metų lapkričio 20-ąją "Opel" GM nurodymu atleido pasaulio ralio čempioną Walterį Roehrlį, kuris buvo ne mažiau garsus nei Michaelis Schumacheris, nes lenktynininkas atsisakė pozuoti vilkėdamas cigarečių gamintojo kostiumu. Be to, JAV šis sportas nepopuliarus. Bet W.Roehrlis buvo smarkiai pagerinęs "Opel" įvaizdį, todėl vokiečiai tai įvertino kaip amerikiečių arogancijos viršūnę.

Amerikietiškajai "Opel" vadovybei teko sprukti į savo naująją Europos būstinę Ciuriche. Devintajame dešimtmetyje vokiečių ir amerikiečių nesutarimai dėl veiklos krypčių sustiprėjo. "Opel" inžinieriai norėjo gaminti geresnius automobilius, o Detroitui svarbiausia buvo investicijų grąža. Be to, GM stengėsi piršti amerikietišką gyvenimo būdą.

Naujas konkurentas - "Toyota"

Aštuntajame dešimtmetyje su visiškai kitokia filosofija pasirodė kitas "Opel" konkurentas - Japonijos automobilių gamintojai. Pirmąją "Toyota" Vokietijoje japonai pardavė 1971 metais, tai buvo "Corolla 1200 Coupe". Tuomet iš japonų dar šaipytasi visose automobilių parodose, nes jie apčiupinėdavo kiekvieną naują modelį, net pasukiodavo varžtelius. Bet japonai - ne amerikiečiai: jiems viskas buvo įdomu, jie smulkmeniškai nagrinėjo automobilius ir Vokietijos klientų norus. GM mąstė globaliai - vienas modelis turi tikti visiems. "Mūsų nepripažino, nes "Opel" nepastebėjo laiko ženklų", - prisimena pirmasis "Toyota" pardavimų Vokietijoje vadovas Volkeris Schuesseleris. Be to, japoniškos mašinos buvo pigesnės ir visiškai sukomplektuotos, todėl sparčiai populiarėjo. Devintajame dešimtmetyje japonai į pirmąją vietą iškėlė kokybę.

Ispanas sužlugdė "Opel"

1987 metais GM paskyrė naują tiekimo vadovą ispaną Ignacio Lopezą, kurį vietiniai praminė "Riuselhaimo smaugiku", nes jis vertė gaminti kuo pigiau. "Mūsų kokybė nuėjo šuniui ant uodegos", - prisimena Gamybos tarybos pirmininkas Klausas Franzas. Opelio gamintojai su siaubu pastebėjo, kad nauji modeliai rūdijo greičiau nei "Fiat", pirmieji "Opel Astra" po poros metų buvo kiaurai surūdiję. 1996 metais "Opel Omega", nuriedėjęs 100 000 kilometrų, sumušė daugelį rekordų: 40 gedimų, 10 neplaninių vizitų į dirbtuves. Žurnalas "Auto-Bild" net klausė: "Ar "Astra" pagaminta Konge?" Taip per trumpą laiką I.Lopezas sunaikino gerą "Opel" įvaizdį.

1997-aisias kilo skandalas dėl "Opel Sintra" saugumo. GM direktoriai vertė savo vokiečių kolegas pardavinėti GM automobilius. Tiesą sakant "Sintra" buvo "Pontiac Trans Sport", nors ir pažymėtas "Opel" ženklu. Atlikus tiesioginio susidūrimo su kliūtimi bandymus "Sintra" beveik subyrėjo, iš priekinės sėdynės neliko nieko. Tuos bandymus inicijavo vokiečių inžinieriai, kad GM metalo laužo nereikėtų pardavinėti su "Opel" ženklu. Jiems pavyko - "Sintros" buvo atsisakyta. "Opel" pradėjo gintis.

Kultūrų kova

Tai buvo laikai, kai automobilių kultūrų kova išsiplėtė į ekonomikos kultūrų kovą. JAV atsirado nauja ekonomikos filosofija. Naujoji automobilių pramonės vadovų karta draugavo su bankų vadovais, kartu mąstė, kaip mažinti išlaidas ir didinti investicijų grąžą. Šios filosofijos padariniai tokie - šiuo metu Amerika beveik negamina nė vieno technikos prietaiso, kurį kas nors pirktų likusiame pasaulyje.

2001 metais "Opel" anksčiau laiko nutraukė reklamos sutartį su Bavarijos futbolo klubu ir nustojo jį remti. Nuo 1989 metų Miuncheno "Bavaria" futbolininkai turėjo vilkėti marškinėlius su užrašu ant krūtinės ir važinėti "Opel" automobiliais, bent jau sudaryti tokį įspūdį, nes gerai uždirbantys futbolininkai vairuoti "Opel" laikė pažeminimu. Todėl jie palikdavo savo "Ferrari" ar "Porsche" skersgatviuose netoli stadiono ir atpupsėdavo likusius metrus tarnybiniais automobiliais.

Komandos trenerį Ulį Hoenessą sutarties nutraukimas labai nustebino, nes tuomet "Bavaria" buvo Vokietijos čempionė, Čempionų lygos nugalėtoja. Bet "Opel" norėjo sutaupyti 15 mln. markių per metus.

Nuo 2005 metų "Opel" koncernas buvo priverstas perleisti savo patentus GM. Vokiečių turtas - inžinierių darbas, konstrukcijų brėžiniai, jų patentai - atiteko amerikiečiams. "Opel" galėjo naudotis savo technine patirtimi, bet nuosavybės teisės buvo atimtos. Už įrangos, kurią patys sukūrė, naudojimą Riuselhaimo komanda turėjo mokėti. Po visą pasaulį išmėtytose įmonėse GM privertė geriausius vokiečių inžinierius dirbti jai.

2005-ųjų birželį "General Motors" atėmė iš vokiečių paskutinius savarankiškumo likučius. Adamo Opelio akcinė bendrovė tapo ribotos atsakomybės kompanija, o Riuselhaimo automobilių gamykla - GM skyriumi, turinčiu vykdyti visus nurodymus ir vakare informuoti vadovybę. Tiesa, ir anksčiau A.Opelio bendrovės akcijos priklausė amerikiečiams, bet vokiečiai bent turėjo tam tikrą apsisprendimo laisvę. "Tai buvo antausis", - prisimena H.Demantas, iš tarybos pirmininko tapęs gamybos vadovu.

Atgauta laisvė

Užtat 2009 metų vasario 27-oji tapo ypatinga, šventinė diena "Opel" istorijoje. Bankrutuojanti GM pirmą kartą paskelbė pasirengusi "suteikti vokiečiams laisvę". Tai amerikiečių atsisveikinimo dovana. Vokietijos politikai, nesitikėdami įveikti finansinės krizės vieni, nusprendė patikėti koncerną Kanados kompanijai "Magna", kuri nori bendradarbiauti su Rusijos investuotojais. Sandorį laiduos valstybė. Pagal jį Vokietijos vyriausybė suteiks "Opel" trumpalaikį 1,5 mlrd. eurų kreditą. Naujieji šeimininkai sieks išgelbėti "Opel" gamybą. Sandoryje dalyvaujanti Rusijos automobilių gamintoja GAZ ketina išleisti iki 180 tūkst. automobilių.

Parengė Rima KRUPENKAITĖ - balsas.lt

_________________
OMEGA RADO NAUJĄ ŠEIMININKĄ...tiesą sakant nepavydžiu JAI...
SKYPE: Rimantas1221


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: Opel Istorija
StandartinėParašytas: 2009-11-20 23:51 
Atsijungęs
Patyręs(-usi) opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-02-08 04:34
Pranešimai: 510
Miestas: Klaipeda
Siek tiek prie istorijos:
Paveikslėlis

_________________
Opel Omega 2.0 16V pirma karta apdujintas Opelis


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: Opel Istorija
StandartinėParašytas: 2010-12-11 12:41 
Atsijungęs
Patyręs(-usi) opelistas(-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007-09-05 23:35
Pranešimai: 651
Miestas: Kaunas
Opelių salonuose naudoti katalogai. Ten yra viskas apie komplektacijas, motorus ir t.t. Nufotkinau kelis puslapius įdomumo dėlei:
Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

_________________
Jaguar XF 5.0 Supercharged 375kW 625Nm
Wintertriper Opel Omega 2.5TD


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: Opel Istorija
StandartinėParašytas: 2011-11-30 20:37 
Atsijungęs
Patyręs(-usi) opelistas(-ė)

Užsiregistravo: 2008-01-29 01:47
Pranešimai: 1533
Miestas: Kaunas
truputi istorijos apie cavalier
http://www.cavalierandchevetteclub.co.uk/aboutme.htm

_________________
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you move that wall
ovb 2.2 dti
puzle +18 age


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: Opel Istorija
StandartinėParašytas: 2012-01-03 18:08 
Atsijungęs
Forumo moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007-01-04 07:33
Pranešimai: 4912
Miestas: Drsk
nepyk geltonai neina iziuret. pataisau ;)

1862.02.21-2012.02.21 Opel 150metu jubiliejus

iš Youtube.com


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 14 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | Sukurta subsilver2 pagrindu. Pagamino Geremio
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007