Sveiki, šią savaitę važinėju su geriausiu Europos metų automobiliu, naująja "Astra K", tad, jei kam įdomu, siūlau pažvelgti į šį stebuklą iš arčiau.
Gruodžio pradžioje šį modelį išbandžiau pirmą sykį, pirmi įspūdžiai yra temoje "Opel Astra - Lietuvos metų automobilis".
Variklis - naujas 1.4 Turbo B14XFT, 150 AG, 245 Nm, 0-100 km/val. per 8,3 s. Popieriuje duomenys atrodo gražiai, tačiau motoras nėra azartiškas, jį reikia gerokai išsukti, kad atsiskleistų dinamika. Žemuose sūkiuose apsnūdęs. Pliusai - beprotiškai tylus ir ganėtinai taupus, teorinės sąnaudos - 5,5 l/100 km, praktiškai - apie 7 - 7,5 l/100 km.
Transmisija - mechaninė 6 laipsnių dėžė. Sankaba žiauriai lengva, svirtį mėtyti smagu, eiga pakankamai trumpa. Bet važiuojant agresyviai, atrodo, kad perjungimo metu nuolatos pjaunami sinchronizatoriai. Nemalonu.
Šis konkretus automobilis turi beveik visą papildomą įrangą, tad katalogo kaina perlipa 27 000 eurų. Šiaip jau už 20 k galima visai nepliką modelį susikomplektuot.
Neabejoju, kad geriausiai Astra K atrodo nudažyta būtent šia "Power Red" spalva - taip geriausiai išryškinamos aštrios dizaino linijos, kurios paskęsta pilkos ar juodos spalvos modeliuose.





Ratai - 17", 225/45, standartinė "Dynamic" komplektacijos įranga. 


Plastmasės intarpas sukuria "plaukiančio stogo" efektą. Realybėje atrodo geriau nei nuotraukose.

Net bazinėj "Astros" versijoj montuojamas 7" spalvotas ekranas. Aišku, yra AUX, USB, Bluetooth ir t.t.
Čia - papildomai užsakomas 8" su Navi900 navigacija. Sistema jau palaiko "Apple CarPlay", netrukus "Google" turėtų paleisti ir "Android Auto" suderinamumą. Žodžiu, gamyklinės navigacijos nebereikia - prisijungi laidu telefoną, ir ekrane atsiranda programėlių piktogramos. Naudojiesi Spotify, skambini, turi Apple/Google maps navigaciją ir pan. Žiauriai patogu.
Po ekranu esančių mygtukų valdymo ergonomika galėtų būti geresnė, bet beveik viską galima pasirinkti pačiam ekrane, tad jie nelabai reikalingi.
Tarp ciferblatų įtaisytas spalvotas ekranas. Rodo krūvą borto kompiuterio duomenų, navigacijos rodykles ir atstumą, telefono duomenis, muzikos info ir t.t.
Mygtukai, iš kairės:
Start/Stop sistema. Veikia labai neįprastai - variklis užsiveda ne įspaudus sankabą (kaip visuose kituose automobiliuose), o tada, kai atleidi stabdį. Viskas tvarkoj, bet reikia priprasti.
Sport - dirbtinai paaštrina akceleratoriaus reakciją, pasunkina vairą. Galios, žinoma, neprideda

Nereikalingas žaisliukas.
Eismo juostos palaikymo sistema. Aktyvi, ne tik perspėja apie kertamą liniją, bet ir sukioja vairą. Nedidelio spindulio posūkiuose sugeba vairuoti pats, tik, aišku, paleidus vairą, sistema po kelių sekundžių atsijungia.
ESP - komentarų, manau, nereikia.
Automatinis parkavimas - įvažiuoja tiek į statmenai, tiek į lygiagrečiai esančią stovėjimo vietą. Veikia gerai, "prisimena", kad už kelių automobilių atgal buvo tuščia erdvė, jei staiga važiuodami sugalvojat, kad reikėjo ten įsiparkuoti.
Statymo davikliai - priekyje, gale ir šonuose (automatiniam parkavimui).
Matosi, kur "Opel" taupo: vidinės, plika akimi nematomos ertmės nupurkštos gruntu, bet beveik nedažytos. Jei čia nepateks drėgmė, gerai. Jei pateks...

Čia - geriausia papildoma įranga.
IntelliLux žibintai. Visur LED'ai - dienos šviesos, trumposios šviesos ir ilgosios šviesos. Trumpos šviesos - lęšinės, ilgos - sudarytos iš 5 LED, galinčių įsijungti ir išsijungti atskirai. Žibintai automatiniai, naktį visuomet važiuoji kaip su ilgomis šviesomis, tačiau iš priekio važiuojantys vairuotojai neakinantys. Kainuoja daugiau nei 1100 eurų, bet būtina užsisakyti. Išbandę tokius žibintus, nenorėsit grįžti prie paprastų. Šviečia iki 450 metrų.
Klimato sistemos valdymo pultas. Dvi zonos, labai patogu, kad ratukų viduje rodoma pasirinkta temperatūra. Sėdynės šildomos ir vėdinamos (po tris intensyvumo lygius), vairas šildomas. Aišku, viskas - už papildomą kainą.



Už 2000 eurų galima užsisakyti odines ergonomines AGR sėdynes su reguliuojamu šoniniu palaikymu ir
NUGAROS MASAŽO funkcija. Masažas. F'king Astroje. Visiškai nusigyvenom

